lauantai 29. syyskuuta 2007

kirjastopalveluja - Emmin toive


Joutilaiden kirjojeni kanssa painiskellessa tulin löytäneeksi mainion 'kierrrätyspisteen'.

En tiedä kuinka yleinen käytäntö tämä lienee, mutta ainakin Helsingissä Maunulan sivukirjaston ovipielestä löytyy kirjakärry *saa ottaa ja jättää* ohjeilla varustettuna.

Olen nyt muutaman viikon ajan roudannut sinne aina ohikulkiessa näitä kierrätykseen lähteviä kirjojani ja kyllä ne yleensä näyttävät pääsevän päivässä jonkun muun haltuun.

Itse olen napannut mukaani pari mielenkiintoista tapausta, tosin vaihtosuhteeni on aika heikko 2:60 (otetut:jätetyt).

Emmi esitti toiveen M.M.Kaye paketista kyseiseen kärryyn ja sinne se tänään menee ....

3 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Toivottavasti ei käy niin, että joku ahne kirpparinpitäjä kahmii ilmaiset kirjat itselleen ja myy ne sitten sievoisella voitolla kirpparillaan. Näin olen huomioinut täällä pohjoisempana ainakin.

Valperi kirjoitti...

Tuo mahdollisuus kyllä käväisi mielessä, eikä se nyt ihan ykköstoiveeni ole.
Toisaalta minulle nyt on tärkeintä että kirjat lähtevät liikenteeseen, jos joku jaksaa nähdä vaivan ja vähän tienaa välistä niin olkoon sitten niin.

Olen kyllä liimaillut näihin kirjoihin 'bookcrossing tarroja' joissa kerrotaan että kirja on vapaasti ja ilmaiseksi kiertelemässä maailmaa, vähän ylimääräistä vaivaa jos joku saa päähänsä yrittää bisneksen tekoa niillä ...

Anonyymi kirjoitti...

Minusta tuo on kiehtova asia kuinka kirja kiertää maailmaa kädestä käteen. Olisi kiva jos jokainen allekirjoittaisi sen luettuaan ja antaisi seuraavalle. Minne kirja päätyisi mikä olisi kirjan tarina se uusi. Siinähän olisi aihe kirjaksi.

Minua puistatti huomattuani tuon ahneuden, kirpparin pitäjä on kuin suoraan jostain sketsistä. Rasva vain valuu ahneesta suusta. Huh ja kaikki siellä on kallista.